Welke stappen moet ik nemen?
1. Aanmelden kan telefonisch, per mail of via ons contactformulier. Als eerste wordt telefonisch contact opgenomen om de aanmeldvraag te bespreken. Zo kunnen we samen overleggen of PMT wat kan betekenen voor het kind/de jongere. Mocht dit niet zo zijn dan wordt er meegedacht in andere mogelijkheden. Als PMT passend is, volgen onderstaande stappen. We nemen je hier uiteraard in mee.
2. Om in aanmerking te komen voor vergoeding van PMT is het kind/de jongere verplicht in bezit te zijn van een eigen ID kaart. Zie: https://www.rijksoverheid.nl/o...
3. PMT kan vanuit de jeugdwet via de gemeente vergoed worden. Er zijn twee manieren waarop een beschikking bij de gemeente aangevraagd kan worden voor een jeugdige. In ons telefonische gesprek overleggen we welke manier het beste aansluit bij de hulpvraag.
- De huisarts stelt een medische verwijsbrief op. Deze verwijsbrief is voldoende voor het aanvragen van de beschikking bij de gemeente.
- Er kan contact opgenomen worden met het sociale team van de gemeente. Zij zullen met u in gesprek gaan over een passende behandelvorm voor de hulpvraag. Wanneer zij erkennen dat PMT-behandeling bij Bravo PMT aansluit, zal een beschikking afgegeven worden.
4. Zodra een verwijsbrief of beschikking is afgegeven wordt er een intake gepland. Tijdens de intake maken we kennis met elkaar en bespreken we de inhoud van de PMT-behandeling.
5. De PMT kan nu starten. In deze eerste observatieperiode leren we het kind/de jongere kennen, maken we samen plezier en ontdekken zo zijn/haar talenten en valkuilen. Deze observatieperiode evalueren we na ong. twee maanden waarna samen concrete doelen worden opgesteld. Nu start de behandelperiode.
6. Na een half jaar evalueren we de PMT-behandeling. Indien nodig vervolgen we de behandeling. Als het kind/de jongere weer zelfstandig verder kan, wordt de PMT langzaam afgebouwd en afgerond (recidiefpreventie).